söndag 2 augusti 2015

Gigantisk duk

Äntligen är jag klar med duken som jag börja på i mars/april. Min jobbarkompis ville ha en stor duk till sitt runda bord.
Jag virka duken i garnet "Järbo 12/6 cablé" ca 200gr = 660m och det gick åt 6 härvor. Virka duken med virknål boye nr 3. Duken mäter 188cm/diameter.
Mönstret till duken hade jag fått låna av min väninnan Christina som hade gamla virkmönster hemma i sina gömmor, mönstret kommer från en gammal Allas tidning från år 1979 en virkbilaga på 25 st dukar





 Ägarinnan ovan omsvept i duken som en sjal :-)

Lyktan här ovan gjorde jag av samma garn. Ägarinnan till duken fyllde nämligen år igår så hon fick den i present av mej. Lyktan har jag virkat efter eget påhitt.

Duken var himla kul att virka :-) hade inte virkat duk sen slutet av 80- talet början va 90- talet.

Är lite imponerad själv av denna gigantiska duk. 

Tjingeling
Madde

1 kommentar:

  1. Kan du Maila mönstret till den här stora underbara duken, tack?

    SvaraRadera