fredag 6 februari 2015

Har gjort 3 par till på beställning

Dessa 3 par har jag gjort av restgarner till en vän eller rättare sagt en barndomskamrat till min ena syster.

De första 3 bilderna är gjorda i "Järbos"  "Hippie" och det vita har jag ingen aning om var det är för garn, snörningen har jag gjort i "I Corde" stickning





Dessa 4:a bilder nedan har jag stickat med olika raggsocks garn bl,a från "Järbo" och "Garngrossisten" snörningen har jag virkat med 3 trådar






Dessa 3 blider nedan är stickat i "Marino Soft" "Ulrika" och "King Cotton" även häe har jag virkat med 3 trådar på snörningen, dessa ser ut lite som pepparkakor, så man blir lite sugen :-)



Jag hoppas hon blir nöjd, har försökt ta de färger hon ville ha om jag hade dom i restgarner så klart.
I tidigare inlägg om dessa sockor försökte jag göra en länk dit man hittar mönstret, men fixa det inte tyvärr och inte nu heller :-(

Tingeling
Madde

2 kommentarer:

  1. Här är länken till mönstret =) http://nemirannurkkaus.blogspot.fi/2014/08/nyoritetyt-polvisukat.html?m=1

    SvaraRadera
  2. Tack bubbel19 för länken =) nu funkar den, vet ej vad jag gjorde för fel.

    SvaraRadera