fredag 24 juli 2015

Cocoon

Har nu även jag virkat mej en "Cocoon" var ju bara tvungen att prova :-)) .
Har använt  mej av garnet "Bumbo Daylight" 100% akryl med virknål 4,5 och det gick åt ca 8 nystan, varje nysta ligger på 100g och 240 m.




 Dessa bilder ovan och nedan är hur jag har virkat vanliga stolpar runt med minskningar 12v och 2 v med halvstolpar och en liten kant.

 Här är själva kant runt om 2 varv med stolpar och 1 v med halvstolpar och en liten kant.
 Tyvärr glömde jag ta kort på hur man virkat ihop den men i denna länk Cocoon en duktig tjej.

Lycka till med era cocooner i framtiden.
Tjingeling
Madde

4 kommentarer:

  1. Åh vilken härlig tröja! Var hittar jag mönstret? Du inspirerade mig till att göra en sådan här!

    SvaraRadera
  2. Jättefin kofta och riktigt snyggt garn. Jag håller själv på med en sådan just nu. Har bara kommit till själva rutan och försöker komma på hur resten ska gå till. Googlar runt och får idéer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marie! Tack för din kommentar :-) Man virkar en stor mormorsruta som man sen virkar ihop, det finns en länk i detta inlägg som visar hur man virkar ihop den. Lycka till. Mvh Madde

      Radera
    2. Hej Camilla! Googla är bra, men det värsta är att man får ju bara mer ideer om vad man vill göra eller måste göra ;-). Mvh Madde

      Radera